DESENVOLUPANT LA CREATIVITAT SOCIAL

Un espai per reflexionar creativament estimant la societat.
  • MOTIUS NADALENCS
  • PER NADAL UN DESIG I UN REGAL RECICLAT
  • DOL PER LA ROCIO
  • SABER ESCOLTAR – TOT UN ART
  • CLUB LECTOR
  • EL SOMRIURE ENS DÓNA FELICITAT
  • COEDUCACIÓ
  • VIOLÈNCIA VERSUS MEDIACIÓ
  • 8 de Març dia Internacional de la Dona treballadora
  • JOVES I PARTICIPACIÓ CURS 2010-11
  • GIF ANIMATS
  • PRIMAVERA, L’AMISTAT I ANEM DE BON ROTLLO
  • *** SANT JORDI ***
  • L’INSTITUT LLUÍS COMPANYS CONEIX el JAPÓ i la COCAT amb un PROGRAMA de RÀDIO
  • INSULTAR ÉS AGREDIR, INSULTAR ÉS PEGAR…
  • 16 D’ABRIL DIA INTERNACIONAL CONTRA L’ESCLAVITUD
  • EDUQUEM PER LA SOSTENIBILITAT
  • EL DIARI DE ZLATA
  • LES FOSSES COMUNES
  • LA PAU…
  • ESTIMAR
  • NARRACIONS BREUS
  • CLICA SALUT – ESPAI SENSE FUM
  • MOMENTS QUE PODEM COMPARTIR
  • MANDALES PER PINTAR
  • DE BON ROTLLO

PRIMAVERA, L’AMISTAT I ANEM DE BON ROTLLO

rosella06

ANEM DE BON ROTLLO

Recorda que el Bon Rotllo et provoca, felicitat, alegria, tranquil·litat  i que regalar un pessic d’aquest bon rotllo a  algú et fa sentir encara més bé.

El meu pessic de Bon Rotllo és un sac ple de colors per escoltar-te i poder ajudar-te en tot allò que ho necessitis.
sac


surtidoclavel1.jpg

Comencen un nou trimestre igual que la primavera anirem obrint cada dia una amalgama de pètals de colors que omplirem el nostre sac de coneixement d‘un saber fer, escoltar i dir. D’aquesta manera assolirem el curs amb alegria, vitalitat , bon humor, bona convivència i harmonia dels sentiments de la mateixa manera la primavera ho fa quan acoloreix els camps, els balcons i els jardins amb flors.

Us he penjat flors, poemes i alguna coseta més per tenir la primavera dins del nostre bloc.


Simbolisme de la Primavera

( http://ca.wikipedia.org/wiki/Primavera)

Moltes celebracions coincideixen amb l’arribada de la primavera.

La deessa romana Flora la simbolitzava.

Per a l’art, és l’estació de l’amor i de l’alegria després de la reclusió de l’hivern. Està associada a la vitalitat, a la joventut, la bellesa i el color verd. En la teoria dels quatre humors, li correspon la sang.

En els antics calendaris marcava l’inici de l’any (d’aquí el prefix prima- que s’ha conservat a la paraula). Per això, també pot voler dir l’edat, quan es diu d’una persona que té 15 primaveres, per exemple.

Teoria dels Quatre humors, de Viquipèdia

Els quatre humors és el nom d’una teoria clàssica creada per Hipòcrates de Cos per explicar la diferent personalitat dels individus ( La personalitat és el conjunt de valors, qualitats, defectes, creences i experiències que distingeixen a una persona de les altres quant a la manera d’ésser, al marge de l’aspecte físic) i com sorgeixen les malalties. Es basa en la relació entre els fluids del cos i els elements essencials que formen totes les coses que existeixen.

Els humors eren la sang, la bilis, la flema i la bilis negra. Si la persona mantenia els humors en equilibri, gaudia de salut.

Per purgar l’excés d’un humor, es practicaven sangries i similars.

Els humors es classifiquen segons siguin calents o freds i humits o secs, a banda d’associar-se a una estació i una manera de ser.

La sang: La sang s’associa a la primavera (la renovació de la vida, fortament lligada a la sang). És un humor calent i humit que es lliga amb l’element de l’aire.

Les persones amb predomini de la sang són valents i optimistes, busquen el plaer i la passió. En la dicotomia mitològica són persones dionisíaques, dominades pel sentiment i sovint la inconstància.

Modernament, es diu que tenen una personalitat artesana, són espontanis i independents que aprenen a base de pràctica i sense gaire visió de futur.

Un excés de sang pot causar l’amor boig o el sexe desenfrenat. L’òrgan predominant és el fetge.

La flema: La flema s’associa a l’aigua i a l’hivern, per això és un humor humit i fred. Les persones flemàtiques (una expressió que ha passat a la cultura popular) no s’alteren per factors externs, són racionals i pragmàtics.

Aprenen mitjançant la reflexió i tenen relacions sòlides, tot i que a vegades poden amagar els seus autèntics sentiments. L’òrgan predominant és el pulmó (després es va passar al cervell) i un excés provoca indiferencia per la vida o acídia, el pecat de la peresa vital. Es lliga amb el mite de Prometeu.

Els estereotips sobre els britànics per fer riure els associen amb aquest temperament.

La bilis: La bilis o bilis groga és un humor calent i sec, ja que està lligat a l’estiu, on predomina el sol i el foc. Per això es poden encendre i tenir un temperament colèric, amb un excés de bilis s’arriba a la violència.

Són persones dominants i passionals i sovint tenen interès per la religió. Són un arquetip freqüent en literatura i segueixen el mite d’Epimeteu. De la còlera deriva la malaltia del mateix nom o els còlics. El seu òrgan és la vesícula.

La bilis negra: La bilis negra sorgeix de la melsa i està lligada a la tardor i a la terra. És un humor fred i sec que posa a les persones tristes, el seu excés desemboca en la malenconia o la depressió.

Les persones que tenen molta bilis negra són també idealistes, irritables i apol·línies segons la dualitat clàssica. Moltes figures literàries, sobretot al romanticisme, s’ajusten a aquest patró, lligat a l’spleen o avorriment, a la nostàlgia i al voler allò que no es pot tenir. Madame Bovary en seria un exemple.

AIGÜES DE LA PRIMAVERA

Aigües de la primavera

que degoten pels jardins,

posades damunt les branques,

les gotes es tornen brins.

Al cor d’una trista fotja

tremolen els cels divins.

S’acuita la neu a fondre’s

i baixa torrent endins;

la fressa de les escumes,

com mou el fullam dels pins!

Com sotgen, les flors novelles!

Com dringuen aquests matins!

Al riu de les aigües noves

diuen que hi ha tres remolins:

”L’un molia or i plata,

l’altre perles i robins,

l’altre l’amor de les dames

que captiven els fadrins”. Josep Carner


[slideshare id=178268&doc=lamistat-1195932615389183-2&w=425]

Els amics són com un tresor que s’ha de vigilar i tenir-ne cura.
Leon Tolstoi

L’AMISTAT PER LA PRIMAVERA, FLOREIX AMB CADA SOMRIURE QUE DEDIQUES A UN COMPANY O COMPANYA.

Una vegada algú va escriure:

Si tingués un milió d’amics i els demanés a cadascú una moneda, podria ser milionari.

Si tingués 500 mil amics, els demanaria d’agafar-nos les mans per unir el país.

Si tingués 200 mil amics, fundaria una ciutat on tothom es saludés amb un somriure.

Si tingués 25 mil amics, la companyia de telèfons em tallaria la línea cada aniversari.

Si tingués 6 mil amics m’agradaria ser el padrí de 6 mil nens.

Si tingués mil amics tindria dues mil mans per a mi sol.

Si tingués 365 amics passaria cada dia de l’any amb un d’ells.

Si tingués 100 amics tindria 100 consells.

Si tingués 4 amics tindria assegurades les 4 mans que carregarien el meu taüt.

Si tingués 2 amics seria 2 vegades més feliç.

Però si tingués només un sol amic (i el tinc) no en necessitaria cap més.

N’hi ha que volen tenir un milió d’amics, quan tu sol ja en vals milions. Per això t’estimo i tinc cura de tu.


Grandalla                                                                                                          Lliri de Neu

Anem De Bon Rotllo,

treballem la necessitats d’anar De Bon Rotllo. Hem estat plegats tot un curs i arribat el moment de recordar els bons moments i dir-nos que ens agradat compartir-los.

Per fer-ho iniciem l’activitat som una Classe de Bon Rotllo a traves dels colors.

L’alumnat ha de pintar un full de DN·3 amb el colors que per ells representin o li recordin quelcom a la seva vida que la fet estar de bon rotllo, feliç, alegre…

Per trobar el color i el moment de bon rotllo cal fer en `primer lloc la relaxació on els alumnes viatgen al món dels records a la cerca d’alguna cosa que els va fer feliç. Identificat el moment li han de posar un color que representarà el record.

Després pintant el paper i el pengem a la classe i fem la zona del D.B.R., cada alumne exposarà oralment el que representa aquell color i quin record li dona bon rotllo. Entre tots compartim el bon rotllo de tots.

Seguim De Bon Rotllo, parlem dels companys i companyes a classe. Ho fem De Bon Rotllo i expressem per escrit i oralment el que pensem. Per fer-ho utilitzem la premisa:

El que més m’agrada de tu…

Treballem habilitats socials per millorar el Bon Rotllo i practiquem oralment i amb Role Playing el : Què puc fer per tu?

Acabem el curs De Bon Rotllo, entre tots hem de fer una cançó o el Rap del D.B.R. i els alumnes de segon una representació amb el mateix tema. En aquesta activitat treballen amb equip i a través de la música i la representació fan l’avaluació del curs i del crèdit, sempre D.B.R. a més a més treballem la creativitat, estilisme, coreografies, l’expressió oral… entre altres tot plegat és una activitat transversal.

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

62 respostes a “PRIMAVERA, L’AMISTAT I ANEM DE BON ROTLLO”

« Comentaris anteriors
  1. cristina villegas i david garcia corchia ha dit:
    7 abril 2008 a les 12:57

    Pd: ens agrada la primaveraa!!!
    😛

    que VAGI TOT BÉ !!

  2. cris...[ND]...gisela ha dit:
    7 abril 2008 a les 12:57

    Una tarde de primavera
    l’aura va sortir,
    el soroll del vent
    es comença a escoltar,
    el cel ple d’ocells
    van començar a cantar,
    i els rayos de sol
    comencen a cremar.

  3. PauLaaa&MariaaJozéé ha dit:
    7 abril 2008 a les 12:58

    BonesS!!
    Doncs el poema esta molt be ara falta penjar el nostre que en deu minuts farem el recor de fer-ho totes soles…

    Primavera…

    Surten les flors,
    ila neu es fon.
    Srriva la primavera,
    amb molt d’amor.

    Primavera…

    Època d’amor,
    color i calor.
    I els ocells canten,
    mentres surt el sol.

    atT:____Paulaaa&Mariaajozéé

  4. Dani Lopez y Alberto ha dit:
    7 abril 2008 a les 12:58

    Hola!!!! eulaliaaaaaa como estas nosaltres be

    Y aqui esta al nostre poema!:

    La primavera es maravellosa
    les flors floreixen
    nosaltres no fem ninguna cosa
    s’ acaba l ‘hivern i ho reconeixem

  5. saraa! ha dit:
    27 març 2009 a les 14:27

    holaa euLaaLiiaa!!

    magraden molt les teves ideess!

  6. leandro,alex i kevin ha dit:
    30 març 2009 a les 08:15

    aquest es el nostre pensament:
    -Pots estar feliç,sempre,no val la pena esta de mal rotllo i malament.

  7. Aida 1r.C ha dit:
    18 abril 2010 a les 12:14

    Hola Eudaliaaa!
    Es molt xulo aquet bloc, tu has currat força =D

    Bueno, aqui esta al meu poema:

    Primavera:

    La primavera ha vingut,
    i les flors començen a sortir
    els ocells son benvolguts
    pero també les pluges són aqui
    Que casi cada dia plou
    Haviam si para, que hi ha ven prou!

    Adeu, ja ens veurem!!

  8. Mireia 1 C ha dit:
    18 abril 2010 a les 13:26

    PER LA MEVA MILLOR AMIGA

    Ets la millor i ho saps,
    sempre estas amb mi
    i et dic moltes gràcies
    per confiar en mi.
    Això va per a tu,
    t’èstimu molt igual que tu ami.

    Aqui esta el meu poema Eulalia =D
    Sóc la Mireia de 1 C

  9. Noemi José ha dit:
    18 abril 2010 a les 13:29

    Hola!
    aqui et deixo el meu poema:

    Preciosa primavera
    que ala meva porta ja as trocat
    el jardí de la meva casa
    ja està florejat
    força dia de sol,
    força dia nuvlat,
    jo me n’alegro primavera
    que ala meva porta ja as trocat.

  10. noelia ha dit:
    18 abril 2010 a les 13:31

    La alegria és viure
    la alegria és món
    la alegria és amor
    com tu estimes a tothom.

    Soc la NOELIA BOIX SOLANO de la classe 1A

    ESPERO QUE TE AGRADI(*)

  11. Ana Bravo 1ºc ha dit:
    18 abril 2010 a les 18:25

    Jo ja no se qué es, pero encara que jo ho negui sé que algú li
    pasa al meu ser, ¿El qué?¿Qué es lo que pot succeir?Pot ser una soledat
    extranya e irreconocible, o pot ser, un anel hacia algú que s’estima molt.
    Peró encara i així, se que tinc un futur i un pasat ple d’ells; Tenint un prop
    i altre lluny són dos els quehem complementen. Són ells, la meva vida, sense
    la falta encara de haver viscut tants moments:Els Estimo Aixi.

    Ana Bravo 1ºC

  12. Edmar ha dit:
    18 abril 2010 a les 20:22

    Hola Eulàlia!
    Sóc l’Edmar de 1rC
    Aqui et deixo el meu poema:

    Avui el sol brilla i el cel es clar
    la meva ànima s’alegra i vol cantar
    una cançó plena de màgia i de color
    que et portara el record d’una flor
    les roses s’obren al meu pas
    la primevera ja ha arribat.

« Comentaris anteriors

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

PÀGINES

  • *** SANT JORDI ***
  • 8 de Març dia Internacional de la Dona treballadora
  • 16 D’ABRIL DIA INTERNACIONAL CONTRA L’ESCLAVITUD
  • CLICA SALUT – ESPAI SENSE FUM
  • CLUB LECTOR
  • COEDUCACIÓ
  • DE BON ROTLLO
  • DOL PER LA ROCIO
  • EDUQUEM PER LA SOSTENIBILITAT
  • EL DIARI DE ZLATA
  • EL SOMRIURE ENS DÓNA FELICITAT
  • ESTIMAR
  • GIF ANIMATS
  • INSULTAR ÉS AGREDIR, INSULTAR ÉS PEGAR…
  • JOVES I PARTICIPACIÓ CURS 2010-11
  • L’INSTITUT LLUÍS COMPANYS CONEIX el JAPÓ i la COCAT amb un PROGRAMA de RÀDIO
  • LA PAU…
  • LES FOSSES COMUNES
  • MANDALES PER PINTAR
  • MOMENTS QUE PODEM COMPARTIR
  • MOTIUS NADALENCS
  • NARRACIONS BREUS
  • PER NADAL UN DESIG I UN REGAL RECICLAT
  • PRIMAVERA, L’AMISTAT I ANEM DE BON ROTLLO
  • SABER ESCOLTAR – TOT UN ART
  • VIOLÈNCIA VERSUS MEDIACIÓ

Categories

  • ACTIVITATS
  • ART
  • CLASSE SENSE FUM
  • COEDUCACIÓ
  • CREACIÓ
  • EMOCIONS
  • INFORMÀTICA
  • MÚSICA
  • POEMES
  • XKPTS.COM

ART I CREACIÓ

  • CONSELLS PER FER L’ANIMACIÓ
  • FICCIONS
  • FICCIONS- JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA
  • PAINT SHOP PRO- DESCARGAR PROGRAMA
  • PINTA UN SEGELL

CIUTADANIA

  • CREU ROJA – MITJA LLUNA ROJA
  • Dies internacionals i mundials, declarats per les Nacions Unides, decennis i anys internacionals.
  • EL SOMRIURE DE L’ARROSSAR
  • EMOCIONAL
  • GENERALITAT
  • jOVES CAT
  • LACTITUD JOVE
  • PINTA UN SEGELL
  • PROJECTE ORENETES

CLUB LECTOR

  • Escola de la Dona

COEDUCACIÓ

  • ACTIVITATS D’AULA PER TREBALLAR LA COEDUACIÓ
  • CINEMA I COEDUACIÓ
  • HISTÒRIA DE LA COEDUCACIÓ A CATALUNYA
  • IGUALTAT
  • MATERIAL DE COEDUCACIÓ
  • RECURSOS PER LA COEDUACIÓ

CULTURA

  • ANNA FRANK
  • EL PÈRIODICO.CAT BLOCS DEL MÓN
  • VILAWEB

EDUCACIÓ

  • DICCIONARI
  • EMOCIONAL
  • GRAU MIG
  • INFORMACIÓ CICLES FORMATIU I PROVES
  • MODELS DE PROVES ACCÉS DE CGM I CGS
  • RECURSOS PER LA COEDUACIÓ
  • Xarxa de bases de dades d’informació educativa: investigació, innovació, recursos i revistes d’educació.

INFORMÀTICA

  • PAINT SHOP PRO
  • PAINT SHOP PRO- DESCARGAR PROGRAMA
  • PER TREBALLAR, ANIMACIONS, FOTOGRAFIES..
  • PROGRAMES
  • RECURSOS TIC
  • SOFCATALÀ
  • TRADUCTOR

JOCS

  • ATURAR UN DESASTRE NATURAL
  • COLOM DE LA PAU
  • EFECTES ÒPTICS
  • GREENPEACE
  • IL·LUSIONS ÒPTIQUES
  • JOC
  • JOCS SOLIDARIS
  • JOCS WEB
  • MANS UNIDES
  • PER REFLEXIONAR CONTRA EL TERRORISME

LA PAU

  • AMNISTIA INTERNACIONAL
  • Fundació per la PAU
  • FUNDACIÓ PER LA PAU
  • GANDHI
  • GENERALITAT
  • RECURSOS PER LA PAU

LLISTAT DE BLOCS

  • Animac
  • CALAIX DE PSICOPEDAGOGIA
  • CONSELLS PER FER L’ANIMACIÓ
  • CREA LA TEVA PEL·LICULA AMB DIBUIXOS
  • DE MESTR@ A MESTR@
  • ELS MANDALES
  • FLORS
  • FLORS DE CATALUNYA
  • PSICOPEDAGOGIA
  • Web de l’Institut Català de les Dones
  • Web del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació
  • WordPress.com
  • WordPress.org

POESIA

  • Escola de la Dona
  • POEMES
  • POESIA PER ESCOLTAR

RÀDIO

  • LLETRES DE CANÇONS
  • MÚSICA: RÀDIO.BLOG.CLUB
  • QUADERNS DE PEDAGOGIA

SALUT

  • ANOREXIA
  • ANOREXIA
  • BULÍMIA
  • BULÍMIA
  • DIVERSITAT D’INFOMACIÓ SALUDABLE
  • EMOCIONAL
  • jOVES CAT
  • LES DROGUES. QUÈ ET POT PASSAR?
  • PER SABER MÉS, PER SE MÉS SALUDABLE

SENTIMENTS I EMOCIONS

  • ASSERTIVITAT
  • EDUCACIÓ EMOCIONAL
  • EL SOMRIURE DE L’ARROSSAR
  • EMOCIONS: Aprendre-les i ensenyar-les

TUTORIA

  • ACCIÓ TUTORIAL
  • ACTIVITATS D’AULA PER TREBALLAR LA COEDUACIÓ
  • ADOLESCÈNCIA
  • CINEMA I DRETS – IRENE DE PUIG
  • CREU ROJA – MITJA LLUNA ROJA
  • Dies internacionals i mundials, declarats per les Nacions Unides, decennis i anys internacionals.
  • EL PÈRIODICO.CAT BLOCS DEL MÓN
  • EL SOMRIURE DE L’ARROSSAR
  • EMOCIONAL
  • FICCIONS- JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA
  • INFORMACIÓ CICLES FORMATIU I PROVES
  • jOVES CAT
  • LACTITUD JOVE
  • PLA JOVE
  • PROGRAMES DE TUTORIA
  • PSICOPEDAGOGIA
  • QUADERN D’ORIENTACIÓ
  • RECURSOS PER LA COEDUACIÓ

XTEC

  • Assetjament… Què puc fer
  • ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
  • CALAIX DE PSICOPEDAGOGIA
  • DESFER ENIGMES
  • ELS MANDALES
  • EMOCIONAL
  • GRAU MIG
  • TREBALLEM L’AUTOESTIMA
  • TREBALLEM L’EMPATIA I LES EMOCIONS
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox